23
Apr
09

Boktipset.se – en flopp?

Registrerade mig igår på nya sajten Boktipset.se. Tyckte att hela idén med en bokcommunity var bra. Men dessvärre höll inte sajten upp till förväntningarna.

För komplicerad och för mycket olika alternativ. Dessa var mina spontana tankar. Dessutom gick sajten väldigt långsamt. Det var i princip omöjligt att lägga upp nya böcker. Efter 20 minuter hade jag lyckats lägga upp och betygsatt 5 böcker.

Efter att ha tittat i forumet så verkar jag inte vara ensam om kritiken. En medlem skriver så här om Boktipset:

”En trist jävla svetthemsida fyllt med 50åriga gubbar som bara handlar om böcker.”

Idén är bra. Men sajten är helt oinspirerande. Än så länge har jag inte fått några bra tips från deras system, trots att jag nu matat in totalt dryga 40 böcker. Tyvärr kan man inte heller ta bort de tips man får utan att själv betygsätta böckerna.

Nä. Bättre tips får man om man går direkt till Bokus eller annan boklåda och klickar på en bok man läst och tycker om. Där finns listan ”kunder som köpt denna har även köpt”. Denna data är så otroligt mycket mer kvalitativ än den data man får från Boktipset.

Andra bloggar om: boktips, boktipset, böcker, boktipset.se, kultur, bokus, adlibris, DN

0 Responses to “Boktipset.se – en flopp?”



  1. Kommentera

Kommentera

Mest lästa inlägg


